Hello Dudes :) Welcome To My Blog . This Is My Blog . So , Please Follow The Rules Here . 1. Copycats Are Not Allowed Here . 2.No Harsh Words . 3. Behave Yourself. 4. Do Not Copy Any Sections In This Blog . Please Follow Me And Leave Your Footprints At My Shoutbox. REMEMBER ! Put You Blog's URL ! Not Email . And , I Will Follow You Back Then . That's All . TQ :)

Sabtu, 25 Ogos 2012

Home » Kak Siti Bertunang ;)

Kak Siti Bertunang ;)


Selamat Malam semua . Dah tidur kew ? eehehheh . Aku tak tidur agy . Mata tak ngantok . Payah nak lelap . So , aku pun update la blog neyh . Aku nak cerita pasal Kak Siti , cousin aku yang bertunang hari ney . Kayyy , lepas sembahyang Jumaat , ayah aku amek aku . Bawa aku pergi umah atuk aku . Sampai-2 jeaaaa , penuh dengan sedara-mara aku . Ada yang sibuk memasak , ada yang sibuk menjaga budak-2 kecil , ada yang tengah berborak-borak dan macam-2 ragam boleh dilihat . Sepupu-2 aku duk sibok berlari dan bermain . Meriah derrr . Aku pown masuk ikowt dapur . Kayy fineee , penuh orang kat dapur . Sampaikan aku kena tunggu giliran nak masuk dapur . Hek3. Then aku kena serbu dengan sepupu-2 aku . Ada ke patut , diorang suruh aku join diorang main masak-2 ? Hahaha . Tak patut kan ?  Then aku suruh diorang pergi dulu , nanti aku datang . *tapi aku tak datang pown :p Aku pown pergilah dekat bilik yang penuh dengan mak sedara aku . Rupa-rupanya , Kak Siti tengah dimekapkan oleh mak andam . Tpi mak andam tu perempuan kayy :) Pergghhhh ! Lawa giler cousin aku . Sampaikan aku tak kenal yang mana satu Kak Siti , yang mana satu Bidadari . heheheeh .

Then aku pergi tolong apa-2 yang patut . Kadang-2 aku jadi babysitter jap . Jaga cousin aku yang kecik-2 :) Dalam pukul 4 , rombongan pihak lelaki pown sampai . Semua sedara mara aku datang ke ruang tamu , nak menyambut tetamu yang hadir . Ramai jugak yang tertanya-tanya , mana satu bakal tunang Kak Siti . Al-maklumlah , tak pernah jumpa sebab family Kak Siti stay kat Negeri Sembilan . Kak Siti bekerja kat Kuala Lumpur . Tunang dye orang Kelana Jaya . Lepastu ada perbincangan. Perbincangan pasal apew pown tak taw . Perbincangan di antara pihak lelaki dan pihaj perempuan .  Bincang pasal kawin kowt . Setelah beberapa lama berbincang , Kak Siti pun dipanggil keluar . Dye duduk kat atas bende tah .Macam pelamin , tapi bukan pelamin .  Aku tak taw nama dye apa . Dan bermulalah majlis menyarungkan cincin . Wowowowowow . Kak Siti nampak berseri-seri ketika tu . Setiap lensa camera mengiringi majlis tersebut . Selepas selasai semuanya , pihak lelaki dijamu dengan pelbagai makanan yang disediakan oleh family aku . And now , Kak Siti dah sah menjadi tunangan orang . :D 


Beberapa lama kemudian , pihak lelaki pown balik lar . Takkan lar nak bermalam dekat rumah atuk aku kottt . hahaha :p Lepas selesai makan , aku pun mengambil tugas aku iaitu , makan sampai kenyang ! Wakakaka . Tak patut ouhh o.O . Hehheheh . Perghhh ! sodap gilo ! Konyang dennn :p 

Tiba-2 aku dapat satu panggilan dari adik aku Mira . Dye cakap :

Amira : Hello kakak . Hari ney angah balik . Pok Ji nak hantar ary neyh . Pastu nak tidur semalamn kat Bukit Goh .
Aku : Napew mu tak balik esok jeaaa ?
Amira : Doh Pok Ji nak hantar hari ney . Lagi pown diorang nak tidur semalaman dekat rumah . Bagitahu ibu ar
Aku : Jyeahhhhh ! Okeyh-2 . Cepat sikit balik . Nanti akak bagitahu ibu



So , dye balik hari ni la . And nenek aku , mak sedara aku n pak sedara aku bermalam kat rumah aku . Diorang balik esok pagi . Yehaaaa ! Aku balik dari rumah tok aku dalam pukul 7 lebih . Penat meyhh !
huhuh . Dalam pukul 9 malam , adik aku sampai . :D 
And sampai sini jeaa larh stories aku . Good nite yaaa . Have a sweet dream 

P/S : Berharap akan bermimpi bertemu dengan jejaka idaman , Baek Hyun ;D


P/S sekali lagi : Gambar majlis pertunangan  akan diupload , tapi pada masa yang akan datang . Wait yaaa :) 




Jejaka idaman aku . ;) ahakss . Handsome kenn ?





Thanks sudi baca . Follow oke . Leave your footprints

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum Readers

Tinggalkan komen anda yea .

Tapi ada beberapa RULES yang perlu dipatuhi sebelum komen

THE RULES :-
~No Harsh Word !
~Jangan letak link yang tak senonoh *amaran keras!
~Tinggalkan link blog korang

Oke , now you can comment :)

Yuyu Farha Copyright : All Right Reserved 2010-2012.Diary Gadis Remaja ! ♥ (All About Me)