Hello Dudes :) Welcome To My Blog . This Is My Blog . So , Please Follow The Rules Here . 1. Copycats Are Not Allowed Here . 2.No Harsh Words . 3. Behave Yourself. 4. Do Not Copy Any Sections In This Blog . Please Follow Me And Leave Your Footprints At My Shoutbox. REMEMBER ! Put You Blog's URL ! Not Email . And , I Will Follow You Back Then . That's All . TQ :)

Sabtu, 13 Oktober 2012

Home » Tips Untuk Menjadi Tinggi

Tips Untuk Menjadi Tinggi

Assalamualaikum And Annyonghaseyo :)


Entahla apa mimpi aku hari nak bagi tips . Hikhik . B4 that , aku creditkan tips ni kepada Akak Marliyana Mk . Actually , tadi aku duk memikir , macam mana nak menambah ketinggian aku ni . Bukan apa , aku pun nak jadi tinggi jugak macam orang lain . Agak-agaknya , dengan ketinggian aku 149 cm ni*oke larh tu , boleh menambah ketinggian lagi kew ? Hope boleh la kan ? Dan salah satu faktor untuk aku menjadi lebih tinggi ialah , orang disekeliling aku pun tinggi . For example , Azifa . Dye tinggi kay . Bila berjalan dengan dye , nampak bebenor aku ni pendek =.='  Capital F pun tinggi jugak . Dan budak-budak kelas 4VD pun selalu ejek aku . Sampai hati mereka T_T . Tapi aku rase , aku ni tak lah pendek sangat . Okay lar kalau perempuan yang pendek kan ?  Senang nak cari lelaki yang tinggi . Huhu .

Okay-2 ,  dah-dah melalut . So , ini tips-2 nya . Hope lepas aku ikut tips-2 ni , aku boleh menambahkan ketinggian aku :P

Tips Cepat Meninggikan Badan
  • Perbanyakkan olahraga di waktu pagi .Jogging , bersenam , volley , basket ball dan renang .
  • Tidur cukup 8 jam sehari secara teratur dan bangun pagi
  • Cukup nutrisi , vitamin . Banyakkan minum susu yang berkalsium tinggi dan zat besi
  • Makan secara teratur dan hindari stress
  • Doa

  Stretching : Gerakan merengangkan badan . Sehingga tulang-tulang punggung tertarik memanjang . Jika gerakan ini dilakukan secara rutin dan intensif , maka dapat membantu merangsang penambahan tulang-tulang punggung .

Hanging : Haaa , yang ni aku selalu buat . Hanging bermaksud bergantung dengan kedua tangan . Gerakan ini sangat merangsang pemanjangan tulang-tulang punggung .

Kicking : Yang ni , aku tak pernah cuba pun . Sebab aku tak tahu . Menendang-nendangkan kaki . Gerakan ini dapat merangsang pertumbuhan tulang kaki sehingga memanjang secara optimal .

Biking : Berbasikal dapat merangsang pertambahan kaki . Menapak pedal secara rata , tidak jinjit . Punggung tegap , tidak membongkok . Jika setiap hari berbasikal dalam jarak yang cukup jauh , ia dapat membantu merangsang pertambahan panjang kaki . *petang ney , nak pinjam basikal adek , then berbasikal satu BG hoho


Swimming : Pada waktu berenang , seluruh badan mengalami peregangan dari badan sampai hujung kaki . Di samping itu , gerakan renang hampir melibatkan semua otot-otot tubuh .

Olahraga , basket atau volley (bola tampar) sangat baik merangsang pertumbuhan badan kerana tubuh sering melakukan loncatan-loncatan ke atas . Loncatan melawan graviti menimbulkan peregangan pada seluruh tubuh .

Ahhaaaaaaaaaa . Itu lah di antara tips-2 untuk menambahkan ketinggian . Hope menjadi lah . Hekhek .
Kadang-kadang , jeles jea tengok artis-artis Korea yang cun melecun , handsome-handsome . Dyeorang tinggikan ?





                          Buah hati sayaaaa (Lee Min Ho). Ketinggian dye , 187 cm . Wow ! Tingginyer ....



  Lee Sung Yeol (INFINITE)ketinggiannya
180 cm


Seee ? Betapa tingginya jejaka-jejaka KOREA ni . Huhu . So , kita tengok pulak gadis-gadis KOREA yang cun-melecun neyhhhh .






                                                          Girl Generation a.k.a SNSD
                                                    Ketinggian ?? Korang cari sendiri larh :P
                                                      Yang pasti , mereka pun tinggi



              Yang ni , T-ara . Comel-2 lorhhh . Untung lah kan ? Dyeorang ney tinggi . Huhu T_T

So , kepada readers-2 di luar sana*bajet adew orang bace blog aku neyh , tolong doakan aku ek . Hope aku boleh tinggi . LOL :P


Thanks sudi baca . Follow oke . Leave your footprints

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum Readers

Tinggalkan komen anda yea .

Tapi ada beberapa RULES yang perlu dipatuhi sebelum komen

THE RULES :-
~No Harsh Word !
~Jangan letak link yang tak senonoh *amaran keras!
~Tinggalkan link blog korang

Oke , now you can comment :)

Yuyu Farha Copyright : All Right Reserved 2010-2012.Diary Gadis Remaja ! ♥ (All About Me)