Hello Dudes :) Welcome To My Blog . This Is My Blog . So , Please Follow The Rules Here . 1. Copycats Are Not Allowed Here . 2.No Harsh Words . 3. Behave Yourself. 4. Do Not Copy Any Sections In This Blog . Please Follow Me And Leave Your Footprints At My Shoutbox. REMEMBER ! Put You Blog's URL ! Not Email . And , I Will Follow You Back Then . That's All . TQ :)

Selasa, 30 Oktober 2012

Home » Menolong Amalan Yang Mulia ;)

Menolong Amalan Yang Mulia ;)

Assalamualaikum And Annyonghaseyo 

Cer korang tengok tajuk entri ney . Skema kan ? hahha . Ta tawu nak buat tajuk apa . So , aku bantai jea tajuk skema neyh . Tapi aku rase macam ta betol jea aku punya tajuk . Ah ! Pape jea larh . 

Okay , semua orang tahu apew itu MENOLONG kan ? Haiyooo .. Takkan ta tawu kot . Pelik bebenor tuh --'
Dalam kehidupan kita, kita mesti pernah menolong orang , tak kira larh dalam bentuk apew-apew pown . Contohnya , menolong seseorang membawa barang-barang ,  memberikan bantuan kepada yang memerlukannya dan macam macam lagi larh . Entri ney pown adew kaitan dengan kisah aku .

Pagi tadi , aku and the geng kena tolong cikgu kitorang .Pada waktu pagi , ustazah bagi kertas Bahasa Arab . Then , ustazah suruh turun bawah . Sebab bosan duduk dalam kelas . So , kitorang turun lar . Aku dengan geng-geng aku lepak dekat pondok depan bilik guru . Kitorang bercampur dengan geng-geng Atiqah . Dan , di situlah bermulanya kisah kitorang . Hoho :P


Ada sorang cikgu mintak tolong kitorang tandakan kertas-kertas periksa . Kitorang dengan bangganya menolong cikgu tersebut . Lepas da siap , Atiqah pown bawa kertas-kertas tu masuk dalam bilik guru . Lepas tu dye bawak kuar pulak kertas yang lain . So , dengan semangatnya kitorang melaksanakan tugas menanda kertas , mengira markah , mengisi markah dan macam-macam lagi larh . Bersilih ganti kerja yang kitorang dapat . Memang sibuk arh . Dari pagi sampai waktu balik kitorang kena tolong cikgu . Sampai lenguh tangan aku . Hahaha . Esok pown kene tolong cikgu lagi . Wawawawaw . Cikgu pulak duk relax . Hahha . Sokay lar , kalau menolong orang ney dapat banyak pahala kan  ^^v



Aku dah dapat kertas peperiksaan . Aku punya Sejarah dapat markah paling tinggi dalam kelas . Tak sia-sia usaha aku selama neyh . Hikhik . Aku and Atiqah dapat markah paling dalam kelas . Geng-geng aku pown dapat pencapaian yang memuaskan . Alhamdulillah .Lega rasanya . Walau pun ada yang failed . Tapi satu subjek jeaa . Iaitu Bahasa Arab . Yang ney memang aku dah agak yang aku dah failed . Nak buat cm mane kan ? Reda jeaa larh . Meskipun hatiku masih sedih dan timbul sedikit penyesalan .  



Esok hari pemulangan buku teks . Nasib baik buku teks aku tade yang hilang . Semuanya cukup . Kalau tak , terpaksa lar keluarkan duit , nak ganti buku teks yang hilang tu . Penat lar . Dah lar buku tebal belaka . 



Thanks sudi baca . Follow oke . Leave your footprints

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum Readers

Tinggalkan komen anda yea .

Tapi ada beberapa RULES yang perlu dipatuhi sebelum komen

THE RULES :-
~No Harsh Word !
~Jangan letak link yang tak senonoh *amaran keras!
~Tinggalkan link blog korang

Oke , now you can comment :)

Yuyu Farha Copyright : All Right Reserved 2010-2012.Diary Gadis Remaja ! ♥ (All About Me)